25 Mart 2012 Pazar

Çok Farklı Bir Film: Blindness (Körlük)


Gerçekten çok ilginç bir filmdi. Film aslında bir kitap uyarlaması. Jose Saramago'nun 1995 yılında yazdığı aynı adlı romanından bir uyarlama. Hatta romanın devamı niteliğinde bir kitabı daha var yazarın. Onun adı da "Görmek". ben her iki kitabı da okumadım maalesef. Ama okuyan bir arkadaşımdan öğrendiğime göre Körlük filmi romanından birebir şekilde uyarlanmış. Ben de o zaman şöyle düşündüm: Demek ki çok sürükleyici ve bir çırpıda okunabilen bir kitapmış:)

Hemn fimimizi biraz tanıyalım. Filmin orijinal adı: Blindness. Türkçe adı: Körlük. Başrol oyuncuları: Julianne Moore, Mark Rufallo, Gael Garcia Bernal ve Dany Glover. Film 2008 yapımı ve imdb puanı: 6.6 


Filmin konusuna gelince birazcık ilginç gerçekten. Trafikte araba kullanırken bir adam aniden kör olur, ona yardım edip evine götüren ve daha sonra arabasını çalan adam da kör olur. Arkasından gittiği göz doktoru (Mark Rufallo) , adamın eşi ve adamın temas kurduğu herkes sırasıyla kör olur. Bulaşıcı olan bu hastalığın yayılmasını önlemek amacıyla hükümet bir önlem alır ve kör olanları karantinaya alır . Film zaten buradan sonra tam olarak başlar. Karantinaya alınanlar arasında Göz doktorunun eşi de (Julianne Moore) vardır ve onu diğerlerinden ayıran şey kör olmayışıdır.



Film genel olarak güzel olsa da içinde biraz dehşet veren sahneler var diyebilirim. Ayrıca bazı sahnelerden biraz gereksiz olmuş gibi geldi bana. ama yine de elinize DVD'si geçerse veya televizyonda karşınıza çıkarsa izleyebileceğiniz bir film kesinlikle. Sıkılmadan izleyebilirsiniz çünkü.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder