17 Nisan 2012 Salı

İyi ve Kötünün Çekişmesi: Black Swan


Filmi geçtiğimiz yıl ödül aldığından beri merak etmekteydim. Ama bir türlü fırsat bulup da izleyememiştim. Sonun da dün izledim ve hemen görüşlerimi paylaşmak istedim. Filmi sıkılmadan izledim diyebilirim. Ancak güzel bir film miydi derseniz. Olumlu yorum yapmam pek mümkün olmayacak maalesef. Pek beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Bu derece iç karartan filmler pek tarzım değil sanırım onu anladım.

Filmin türü psikolojik gerilim olarak geçiyor. Aslında psikolojik filmleri oldum olası sevmişimdir. Ama ne biliyim burada kızın içinde bulunduğu psikolojik karmaşıklık sanki biraz abartılı ve haliyle de ağır geldi. Hani denir ya Ruhum daraldı resmen:)

Filmin orijinal adı: Black Swan Türkçe adı: Siyah Kuğu. Yönetmeni: Darren Aranofsky. Başrol oyuncuları: Natalie Portman, Mila Kunis, Vincent Cassel. Filmin yapım yılı: 2010. imdb puanı: 8.4







Filmde Nina adlı genç bir balerinin hikayesi anlatılmaktadır. Nina yeni oyun Kuğu Gölü'nde oynamayı çok istemektedir ve isteği olur ve kraliçe kuğu olarak seçilir. Ancak bu Kuğu Gölü farklı bir uyarlamadır. İçerisinde bir beyaz bir de siyah kuğu vardır. İki zıt karakter... Nina her iki karaktere de bürünmek zorundadır. Son derece masum ve saf olan genç kız için zorlu bir süreç başlar. Bu arada bale grubundaki arkadaşlarından biri olan Lily (mila Kunis) de bu role göz dikmiştir ve bu rekabetten bir güç doğar...

Sonuç olarak, filmi izlemeniz tavsiye eder miyim? Buna dair bir yorum yapamayacağım. Ancak film 2 adet Oscar Ödülü almış. Natalie Portman En iyi kadın oyuncu ödülünü kazanmış. Netice olarak oyunculuklar falan gayet başarılı. Karar vermek size kalmış:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder