23 Ocak 2012 Pazartesi

Sanatsal Filmlerden Hoşlananlar için: Midnight in Paris

Türkçe adıyla Pariste Gece Yarısı....Eğer macera, aksiyon aramıyor, dram seyretmeyi sevmiyor ve gerçekten ilginç ve daha çok kültürel hazinenizi genişletebileceğiniz filmler  izlemeyi seviyorsanız. Kesinlikle kaçırmamanız gereken bir film diye düşünüyorum. Ben dün akşam izledim ve gerçekten çok beğendim filmi.




Filmin yönetmeni Woody Allen. Başrollerde Owen Wilson, Rachel McAdams ve Marion Cotillard var. Ama oyuncu kadrosu çok geniş. Ayrıca Michael Sheen, Carla Bruni de var. Hatta bir ara Salvador Dali rolünde Adrien Brody 'i bile gördüm:) Film 2011 yapımı. Imdb puanı: 7.8

Filmde Owen Wilson Gil adında bir yazar. Parise, bir iş seyahati için gelen nişanlısının ailesi ile birlikte gelir. Filmin adından da anlaşalıcağı üzere fimin asıl iki teması zaman ve mekandır. Çünkü pariste geceyarısından sonra kahramanımız birden 1920 lerin Paris'inde buluverir kendini. Buartık onun için vazgeçilmez bir hal alır ve her gece saatler gece yarısını vurduğu anda zaman yolculuğuna çıktığı arabaya biner ve zaman yolcuğu başlar. Bir süre sonra 1920 yılı daha bir değer kazanır. Çünkü orda Pablo Pcasso'nun güzeller güzeli sevgilisi Adriana vardır ve ona aşık olmuştur.







Film öylesine masalsı anlatılmış ki. Etkilenmemek elde değil. Etkilendiğiniz kadar merak içinde de kalıyorsunuz. Özellikle filmin başlangıcında çalan müzikle beraber gösterilen Paris'in güzelliklerine bayıldım. Kesinlikle insan Paris'i görmeli diye düşündüm kendi kendime:) Filmin en sevdiğim sahnesi Güzeller güzeli Adriana'yı 1880'lı yıllarda "la bella epoque" döneminde bıraktığı ve ayrıldıkları andaki sahneydi...

Ben çok beğendim. Tarzınıza uygunsa mutlaka izlemenizi tavsiye ederim....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder