5 Haziran 2012 Salı

Kuvvetli Bir Mizah Anlayışı: Bu Son Olsun


Son zamanlarda izlediğim ve içerisindeki esprilere çok güldüğüm güzel bir Türk filmiydi. Aslında 12 Eylül ve ihtilal filmleri bolca yapıldı ülkemizde. O yüzden biraz önyargılı başladım izlemeye. Aynı tarz filmlere bir yenisi eklenmiş işte düşünmüştüm. Ama izleyince filmin espri kalitesinden çok hoşlandım. İçinde biraz hüzün vardı ama üzülmeye fırsat bulmadan hemen güldürdü yine:)

Hemen filmi tanıyalım isterseniz önce. Filmin adı: Bu Son Olsun Yapım yılı: 2012 Yönetmeni: Orçun Benli
Başrol Oyuncuları: Engin Altan Düzyatan, Mustafa Uzunyılmaz, Ferit Kaya, Orhan Eşkin, Hazal Kaya, Serdar Orçin, Engin Alkan, Ufuk Bayraktar... imdb puanı: 5.9


Filmin konusuna gelecek olursak: Yaşar, Apo, Kovboy Ali, Cevat ve Ertuğrul sokaklarda boş gezen, evsiz ve şarapçı beş arkadaştır. İhtilalin olduğu gün sokağa çıkma yasağı ilan edilir ve bu beş arkadaş evsiz olduklarından dolayı toplanıp cezaevine götürülürler. Ama bu onlar için bir ceza değil ödüldür. Artık başlarını sokabilecekleri , kışı rahat geçirebilecekleri ve karınlarını doyurabilecekleri bir evleri olmuştur. Bunun yanında bir de cezaevi müdürü tarafından diğer siyasi tutuklular hakkında bilgi sızdırmaları karşılığında korunup kollanırlar. Sonunda ne mi yaparlar? aaa onu da söylemem artık. İzlemelisiniz.:)




Yalnız filmin ortalarını az geçtikten sonra biryerlerde biraz saçmalamışlar. Bir 10 dakika falan sürüyor. Ama sonra yine normal akışına dönüyor film. Bunu söylemeden geçmek istemedim:)

Filmdeki aşıkların hapiste birbirlerine gizlice yazdığı mektup çok yürek burkan cinstendi. İşte bir parçası:

"Ranzaya yattığım her gece seninle eksik kalan anılarımız canlanıyor, dışarıdayken yapamadıklarımızı ve bir daha asla yapamayacaklarımızı düşünüyorum. Mesela seninle hiç sinemaya gitmedik, yağan yağmurun altında sırılsıklam ıslanmaya aldırmadan elele tutuşup dolaştığımız günlerimiz hiç olmadı. Sürekli olarak ya kaçmamız gerekiyordu, ya da bir yerlere yetişmemiz. Sadece birbirimize ayırdığımız biran hiç olmadı. Lale"


"Ben de isterdim seninle tüm şehri adımlamayı. Elele tutuşup bilmediğimiz yollara girmeyi, görmediğimiz yerlere varmayı........"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder